۱۳۹۰ آبان ۱۳, جمعه

مادر علی اکبر محمدزاده: بر اساس اعتراف گیری از دیگران ۶ سال حکم علیه فرزندم صادر کرده اند



حکم ۶ سال حبس صادر شده برای علی اکبر محمد‌زاده فعال دانشجویی ۲۲ ساله دانشگاه صنعتی شریف به اتهام تجمع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به استناد ماد‌ی ۵۱۰ و ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی، تایید شد.
مادر علی اکبر محمدزاده در گفتگو با خبرنگار کلمه با تایید این خبر گفت: همه ی شش سالی را که قاضی صادر کرده بود بدون هیچ تغییری تایید کردند .
خانم محمدزاده با بیان اینکه پسرش هنوز از رای دادگاه تجدید نظر اطلاعی ندارد تاکید کرد: اصلا اجازه ندادند که پرونده را بخواند. من نمی دانم چه کرده اند که اینقدر سریع حکم را صادر و تایید کردند.
علی اکبر محمد زاده، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، در روز دوشنبه ٢۶ بهمن ٨٩ به هنگام خروج از درب آزادی دانشگاه صنعتی شریف، توسط ماموران امنیتی تحت تعقیب قرار گرفته و پس از ضرب و شتم در میدان آزادی دستگیر شد.
جلسه دادگاه بدوی این فعال دانشجویی در سوم مرداد در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده بود. بر اساس این گزارش این حکم متشکل از ۵ سال به اتهام تجمع و تبانی و ۱ سال به اتهام تبلیغ علیه نظام بوده است.
مادر این فعال دانشجویی با بیان اینکه در دادگاه رفتار غیر منصفانه و غیر عادلانه داشتند گفت: آدم چه می تواند بگوید. آن از دادگاه بدوی که هر کاری دلشان خواست کردند. در دادگاه تجدید نظر هم امیدوار بودم منصفانه و بدون اعمال نفوذ پرونده را مطالعه کنند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه ما مستندات و مدارک زیادی داشتیم پرسید: در کجای دنیا به کسی که علیه خودش هیچ اعتراف دروغی نکرده، تنها با اعتراف گیری از همبندانش ۶ سال حکم صادر میکنند؟ نمی دانم صدایمان را باید به کجا برسانیم.
مادر علی اکبر محمدزاده افزود: پسر ما هیچ جرمی نداشت. خدا شاهد است یک مصداق جرم برای پسر من نداشتند. اگر چیزی وجود داشت دلم نمی سوخت. واقعا ما را از دیروز تا حالا آتش زدند. امیدوار بودیم دادگاه تجدید نظر حداقل رحم و مروت داشته باشد روی این پرونده.
علی اکبر محمد زاده، بدون برخورداری از حق مرخصی از زمان بازداشت، هم اکنون در بند ٣۵٠ زندان اوین می باشد.
چندی پیش هدی محمدزاده، خواهر این دانشجوی بازداشتی در نامه ای درباره ی برادر خود خاطرنشان ساخت «هدف از نوشتن این نامه اعلام و اعتراض به وضعیت برادرم و باقی زندانیان سیاسی است که در وضعیت مشابهی قرار دارند و هیچ راه قانونی ای برای پی گیری وضعیت ایشان وجود ندارد زیرا طبق گفته‌ی بازجویان، آنها حاضر به هم‌کاری نیستند.»
این فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف پنجشنبه، یکم اردیبهشت‌ماه جاری در زندان اوین با خانوده‌ی خود ملاقات کرده و در این ملاقات به خانواده‌ی خود اطلاع داده بود که از ابتدای هفته جاری پس از دو ماه تحمل سلول انفرادی در بند ۲۴۰ به یک سوئیت چهار نفره در بند ۲۰۹ انتقال یافته است.
از سوی دیگر مادر علی اکبر محمد زاده، دانشجوی زندانی، که برای پیگیری وضعیت پسرش در روز تولد وی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، برای چند ساعت بازداشت شده بود.
بر اساس گزارشات پیشین دانشجونیوز، جمعی از دوستان علی اکبر محمد زاده که به مناسبت سالروز تولد وی در روز ٢٩ شهریور ماه به منزل ایشان رفته بودند، پس از پیگیری علت نبود پدر و مادر این دانشجوی زندانی در منزل، از بازداشت موقت مادرعلی اکبر محمد زاده در دادگاه انقلاب آگاه می شوند.
مادر علی اکبر محمد زاده که صبح روز تولد پسرش برای پیگیری وضعیت پرونده وی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، با برخورد شدید ماموران مواجه و برای چند ساعت بازداشت شده بود.
علی اکبر محمدزاده، دانشجوی نخبه دانشگاه شریف همچنین مهرماه سال جاری به دلیل وخامت وضعیت جسمی اش از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده بود و پس از چند روز مداوا از بیمارستان مرخص و دوباره به زندان اوین منتقل شد.

۲ نظر:

  1. با سلام و درود فراوان
    جامعه وبلاگنویسان سبز بحث بسیار پر اهمیت و مهمی را آغاز کرده است که مشارکت یک به یک اعضا را طلب می کند.
    از شما خواهش مندیم تا در صورت امکان در این بحث شرکت نمایید.
    در صورت آنکه عضو جامعه باشید، فراخوانی به ایمیل شما ارسال گشته است.
    منتظر نظرات گرم شما هستیم.

    پاسخحذف
  2. پاسخ محمد خاتمی به مردم در رابطه با شرکتش در انتخابات 15اسفند1390 ساعت3:29بعدازظهر
    http://jarasnews-green29.blogspot.com

    پاسخحذف